Powiatowa Rada Działalności Pożytku Publicznego w Powiecie Lubelskim na kadencję 2022-2025 została powołana zgodnie z uchwałami Zarządu Powiatu nr 125/2024 oraz 126/2024.
AKTUALNY SKŁAD POWIATOWEJ RADY POŻYTKU PUBLICZNEGO:
- Wiceprzewodniczący Tadeusz Barszcz - przedstawiciel Stowarzyszenia Wspólnota Garbowska,
- Sylwia Chochoł-Skocz - przedstawiciel Zarządu Powiatu w Lublinie
- Sekretarz Beata Możdżeń - przedstawiciel Stowarzyszenia Być Bliżej,
- Anna Grzywaczewska– przedstawiciel Rady Powiatu w Lublinie,
- Katarzyna Kozioł – przedstawiciel Stowarzyszenia Piotrawin Razem,
- Konrad Banach - przedstawiciel Zarządu Powiatu w Lublinie,
- Ewa Rębecka – przedstawiciel Bychawskiego Stowarzyszenia Kobiet Aktywnych,
- Maria Studzińska – przedstawiciel Rady Powiatu w Lublinie,
- Irmina Szumiło – przedstawiciel Fundacji AIR–BAG Bezpieczeństwo i Edukacja.
Zgodnie z zapisami ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie Powiatowa Rada Działalności Pożytku Publicznego jest organem konsultacyjnym i opiniodawczym.
Od 1 stycznia 2020 r. na terenie Powiatu Lubelskiego będzie świadczona nieodpłatna pomoc prawna, nieodpłatne poradnictwo obywatelskie. Nieodpłatna pomoc prawna, nieodpłatne poradnictwo obywatelskie obejmują również nieodpłatną mediację.
Zadania Powiatowej Rady Działalności Pożytku Publicznego w Powiecie Lubelskim
Wg ustawy z dnia z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego
i o wolontariacie (Dz. U. z 2020 r. poz. 1057) do zadań Rady Powiatowej należy w szczególności:
- opiniowanie projektów strategii rozwoju powiatu;
- opiniowanie projektów uchwał i aktów prawa miejscowego dotyczących sfery zadań publicznych, o której mowa w art. 4, oraz współpracy z organizacjami pozarządowymi
i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3, w tym programów współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3; - wyrażanie opinii w sprawach dotyczących funkcjonowania organizacji pozarządowych oraz podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3;
- udzielanie pomocy i wyrażanie opinii w przypadku sporów między organami administracji publicznej a organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3;
- wyrażanie opinii w sprawach dotyczących zadań publicznych, w tym zlecania tych zadań do realizacji przez organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3, oraz w sprawach rekomendowanych standardów realizacji zadań publicznych.
Rada Powiatowa, po zasięgnięciu opinii organu wykonawczego właściwej jednostki samorządu terytorialnego, określa, w drodze uchwały, sposób realizacji zadań, o których mowa w ust. 1.
Termin wyrażenia przez Radę Powiatową opinii wynosi 14 dni od dnia doręczenia odpowiednio projektu programu współpracy oraz projektu strategii rozwoju powiatu lub gminy. Nieprzedstawienie opinii w terminie oznacza rezygnację z prawa do jej wyrażenia.
Program współpracy Powiatu Lubelskiego z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2024 rok, plik: Rozszerzenie: pdf, Rozmiar: [ 400,89 kB ]
ZAPROSZENIE NA POSIEDZENIE POWIATOWEJ RADY POŻYTKU PUBLICZNEGO DNIA 17.11.2023 R., plik: Rozszerzenie: docx, Rozmiar: [ 21,06 kB ]
ZAPROSZENIE NA POSIEDZENIE POWIATOWEJ RADY POŻYTKU PUBLICZNEGO W DN. 16.10.2024, plik: Rozszerzenie: pdf, Rozmiar: [ 381,68 kB ]
Zapraszam na posiedzenie Powiatowej Rady Działalności Pożytku Publicznego, która odbędzie się w dniu 20 listopada 2024 r. o godzinie 14.30 w Starostwie Powiatowym w Lublinie ul. Spokojna 9 w sali konferencyjnej p.106, piętro 1.
Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia i przedstawienie nowego członka Powiatowej Rady PP
2. Wybór przewodniczącego Powiatowej Rady Działalności Pożytku Powiatu Lubelskiego
3. Sprawy Bieżące
4. Zakończenie posiedzenia
Tadeusz Barszcz - Zastępca Przewodniczącego Powiatowej Rady Działalności Pożytku Publicznego w Powiecie Lubelskim
Zapr Powiatowa RDPP 20112024.pdf, plik: Rozszerzenie: pdf, Rozmiar: [ 0,99 MB ]