W podpisaniu umowy uczestniczyli: prof. Radosław Dobrowolski, Rektor UMCS, prof. Zbigniew Pastuszak, Prorektor ds. rozwoju i współpracy z gospodarką UMCS, Zdzisław Antoń – Starosta Lubelski oraz Waldemar Wapiński - Pełnomocnik Zarządu ds. Strategii i Rozwoju, Dyrektor Wydziału Rozwoju i Współpracy Starostwa Powiatowego w Lublinie.
W październiku 2021 roku obie instytucje podpisały porozumienie zakładające przygotowanie koncepcji powstania Green Human Space w Pszczelej Woli, czyli przedsięwzięcia uwzględniającego powołanie Międzynarodowego Centrum Transferu Zielonych Technologii i Kompleksu Muzealno-Wystawienniczego, a także rewitalizację terenów zielonych i stworzenie centrów bioróżnorodności bazujących na obiektach neutralnych klimatycznie. Strefa Green Human Space ma stanowić wielofunkcyjny i innowacyjny ośrodek stymulujący rozwój społeczno-gospodarczy województwa lubelskiego. Ma łączyć aktywności edukacyjne, naukowe, badawcze, wdrożeniowe i komercyjne w celu podniesienia stopnia wykorzystania lokalnych zasobów społecznych, środowiskowych i komunikacyjnych oraz stymulacji lokalnego rozwoju. Jednym z celów utworzenia strefy jest wzmocnienie sieciowych powiązań aktywności samorządu, środowisk naukowych i gospodarczych województwa lubelskiego.
W 2022 roku, na Wydziale Nauk o Ziemi i Gospodarki Przestrzennej UMCS, ogłoszono wyniki konkursu, w ramach którego studenci przygotowali propozycje do opracowania koncepcji zagospodarowania strefy Green Human Space w Pszczelej Woli (w gminie Strzyżewice).
Ramowa umowa o współpracy oprócz współpracy przy realizacji strefy Green Human Space, zakłada także współdziałanie Uczelni i Powiatu przy projektach, których ideą przewodnią jest rozwój innowacyjnych technologii, działalności naukowej oraz wspomaganie procesów doskonalenia wiedzy; organizowanie przedsięwzięć naukowych w celu komercjalizacji wiedzy i propagowania w społeczeństwie postaw innowacyjnych; organizację i prowadzenia przez Powiat praktyk i staży studenckich oraz zamawianie tematów studenckich prac dyplomowych, a także współpracę przy modelowaniu kierunków kształcenia zawodowego w szkołach ponadpodstawowych oraz przygotowanie i realizację projektów w obszarze edukacji.