W dniu 29 marca 2023 r. odbyło się szkolenie z zakresu zarządzania kryzysowego zorganizowane przez Starostę Lubelskiego zgodnie z art. 17 ustawy o zarządzaniu kryzysowym. W szkoleniu udział wzięli Wójtowie i Burmistrzowie, a także Pracownicy Urzędów Miejskich i Urzędów Gmin z terenu powiatu lubelskiego, którzy zajmują się problematyką zarządzania kryzysowego.
Podczas teoretycznej części szkolenia, wykładowca omówił zadania organów administracji publicznej w zakresie zarządzania kryzysowego i ochrony ludności.
Uczestnicy szkolenia brali udział w zajęciach w strzelnicy, gdzie zostali zapoznani z budową broni oraz zasadami prawidłowego i bezpiecznego posługiwania się bronią palną. Każdy uczestnik szkolenia podczas zajęć w strzelnicy miał możliwość praktycznego oddania strzałów z broni krótkiej i długiej.
Za organizację wyżej wymienionych przedsięwzięć odpowiedzialny był Wydział Zarządzania Kryzysowego, Ochrony Ludności i Spraw Obronnych Starostwa Powiatowego w Lublinie kierowany przez Panią Dyrektor - Martę Krzyżak.